خرید خانه در ترکیه

راهنمایی برای خرید خانه برای ایرانیان در ترکیه

خرید خانه در ترکیه

راهنمایی برای خرید خانه برای ایرانیان در ترکیه

  • ۰
  • ۰

خرید اپارتمان در ترکیه چه شرایطی دارد؟

برای شروع این بحث باید بگوییم که افزایش «ده‌برابری» خریداران ایرانی ملک در ترکیه ثبت شده است.

بر اساس یک گزارش رسانه‌ای، شمار ایرانی‌هایی که در ترکیه اقدام به خرید ملک می‌کنند، ده ‌برابر شده است. کارشناسان علت این روند را  سیاست‌های جذاب دولت ترکیه و بی‌اقدامی دولت ایران برای جذب سرمایه در این صنعت می‌دانند.

عکس تزیینی

گزارشی پیرامون خرید املاک در ترکیه توسط ایرانیان منتشر شد که در این گزارش آمده است که همواره شمار بیشتری از ایرانیان سرمایه خود را صرف خرید خانه و آپارتمان در کشور همسایه می‌کنند.

طبق این گزارش، ایرانی‌ها در سال ۲۰۲۰ هفت هزار و ۱۸۹ ملک در ترکیه خریداری کرده‌اند که نسبت به آمار سال ۲۰۱۷ (حدود ۷۰۰ واحد) افزایشی ده‌برابری به‌شمار می‌رود.

بسیاری از کارشناسان علت این روند صعودی را سیاست ‌های اعلامی دولت ترکیه می‌دانند. آنها معتقدند، پس از انتشار آمار خارجی‌هایی که به دلیل خرید املاک در این کشور حق شهروندی دریافت کرده‌اند، شمار متقاضیان از خارج بالا رفته است.

برخی نیز به کاهش ارزش لیر در برابر دلار و تورم مهار شده ‌ی بخش مسکن در ترکیه اشاره کرده‌اند که در افزایش شمار خریداران خارجی بی ‌تاثیر نبوده‌ است.

هدف اصلی ایرانیان از خرید اپارتمان در ترکیه دریافت پاسپورت این کشور است.

نقش افزایش قیمت ملک در داخل کشور

علاوه بر این، افزایش بهای ملک در ایران طی سال‌های اخیر هم به عنوان محرکی برای خروج سرمایه از ایران عمل کرده است.

رشد بیش از حد قیمت مسکن در شهرهای بزرگ و خصوصا تهران انگیزه را برای برخی مالکان جهت سوق سرمایه‌ هایشان به بازار ملک ترکیه افزایش داده است.

‌بی‌تردید برنامه‌ریزی اقتصادی، بازگرداندن ثبات اقتصادی و همچنین ایجاد شرایطی برای ورود سرمایه‌های خارجی به بازار مسکن ایران می‌تواند چون مانعی در این حوزه عمل کند.

ایرانی ‌ها رتبه نخست خرید واحد مسکونی در ترکیه را به خود اختصاص داده‌اند, و در دیگر کشورها از جمله تاجیکستان و گرجستان نیز برای خرید خانه اقدام کرده‌اند. و در ادامه برای خرید خانه استانبول را بعنوان مثال اورده ایم.

استانبول تنها شهر جهان است که در دو قاره قرار دارد: اروپا و آسیا. در این کلان‌شهر چند میلیون نفری که در کرانه تنگه بسفر واقع شده سنت و مدرنیته، سبک زندگی مذهبی و سکولار چنان درآمیخته‌ اند که در هیچ شهر دیگری در جهان نظیرش را نمی‌ توان یافت. خیلی ‌ها معتقدند همین نیز دلیل اصلی جذابیت شهر است.

استانبول؛ کلان‌شهری در دو قاره هم اکنون بسیار مشهور و شناخته شده برای هر دو قاره میباشد.

 

همانطور که مستحضرید استانبول، شهری میان دو قاره معروف اروپا و آسیا است که این تفکیک بندی توسط تنگه بسفر صورت گرفته است. این شهر یکی از شهرهای بزرگ در جهان بوده که آمیخته با تمدن مدرن غربی و تمدن سنتی شرقی است به طوری که فرهنگ ها و افراد مختلف را در طول سالیان دراز در خود جای داده است.

استانبول شهر نمادین کشور ترکیه است که بیش از هر شهر دیگری دستخوش تغییرات بوده و با هر موج جدیدی از حاکمان خو گرفته است. این شهر پلی میان شرق و غرب است که گستردگی آن به اروپا و آسیا می رسد. استانبول تنها کلان شهر میان دو قاره است.

شهر استانبول از پرجمعیت ترین شهرهای ترکیه محسوب می شود و حدود 25 منطقه را در بر دارد. استانبول (قسطنطنیه) در تاریخ طولانی خود به عنوان پایتخت امپراتوری روم، امپراتوری بیزانس، امپراتوری لاتین و امپراتوری عثمانی مورد توجه قرار گرفته است. بین سال های (1453-1922) استانبول پایتخت فرهنگی اروپا لقب گرفت. مناطق تاریخی استانبول در سال 1985 به فهرست میراث جهانی یونسکو اضافه شدند.
دو وجه مهم و مشترک زندگی در شهر استانبول، آزادی مذهب و نگرش لیبرال است. با وجود اینکه بیشتر جمعیت این شهر در دسته مسلمانان قرار دارند، اما آوازه مردسالاری قسطنطنیه برای مسیحیان ارتدکس شرقی در سراسر دنیا هنوز هم پر رنگ دیده می شود. این شهر مکانهای عبادی زیادی برای فرقه مسیحیت و یهودیت نیز دارد.

این آزادی نگرش تا حدی به کلانشهر بودن استانبول بر می گردد. این شهر همیشه شهری بزرگ محسوب شده و رشد پایدار جمعیتی را از دهه 1940 تجربه کرده است.

این روند رو به رشد جمعیت به مهاجرت مردم مناطق روستایی مربوط می شود که در جهت بهبود وضعیت زندگی به این شهر مهاجرت کرده اند. افزایش مهاجرت ها سبب شد که جمعیت استانبول در سال 2014 به بیش از 14 میلیون نفر برسد.
قیمت اجاره در شهر استانبول بسته به موقعیت خانه، بسیار متفاوت است. اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر بین 1000 تا 2000 لیر متغیر است. پیش پرداخت 6 تا 12 ماه و سپرده امنیتی یک معضل بزرگ در استانبول است. علاوه بر این، صاحبخانه ممکن است از شما بخواهد اجاره خود را به یورو یا دلار پرداخت کنید.

برای پیدا کردن مسکن در استانبول، می توانید جستجوی آنلاین را امتحان کنید، زیرا به روزتر است. از طرف دیگر، می توانید مسیر قدیمی را طی کنید و روزنامه های محلی مانند Hürriyet ،Milliyet یا Zaman را بخرید، هرچند تبلیغات املاک و مستغلات خصوصی در روزنامه ها ممکن است فقط به زبان ترکی باشد. اگر هنوز به زبان محلی مسلط نیستید، از یک نماینده املاک و مستغلات در استانبول کمک بگیرید.

  • ۰۰/۰۳/۰۱
  • Er_Fun

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی